DSG 1.4- proszę o informację

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #51
    Zamieszczone przez Morgoth
    w Toyotach nic nie ubywało między przeglądami
    bo to nie były turbo toyoty

    Zamieszczone przez tomek
    To nie złośliwość. Na pochyłym trzeba zaciągać ręczny nawet na "P".
    ręczny chyba zawsze, a zwłaszcza przed P
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • Morgoth
      L&K
      • 2010
      • 1116

      #52
      Zamieszczone przez tomek
      Na pochyłym trzeba zaciągać ręczny nawet na "P".
      Mój przejazd jest płaski

      Zamieszczone przez szkoda
      bo to nie były turbo toyoty
      Oczywiście, ale taki producent jak Panzerwagen musi liczyć się z tym, że część klientów uwierzy w ich marketingowe kłamstwa, mówiące o tym, że silniki poddane downsizingowi, zastępują stare większe bez turbo i nie wymagają specjalnie więszej troski ze strony użytkownika

      Zamieszczone przez szkoda
      ręczny chyba zawsze, a zwłaszcza przed P
      Zdarzyło mi się zaciągnąć ręczny na P ... chyba ze 2 razy. Górka nie górka, jak mam P i auto się nie stacza, to ... idę sobie
      Morgoth

      Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
      G.B.Show

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #53
        Zamieszczone przez Morgoth
        Zdarzyło mi się zaciągnąć ręczny na P ... chyba ze 2 razy. Górka nie górka, jak mam P i auto się nie stacza, to ... idę sobie
        i w ten sposób cały samochód wisi na samej skrzyni, nie radzę, bo może się zablokuje na dobre

        [ Dodano: Pią 13 Sie, 10 16:54 ]
        Zamieszczone przez Morgoth
        Oczywiście, ale taki producent jak Panzerwagen musi liczyć się z tym, że część klientów uwierzy w ich marketingowe kłamstwa, mówiące o tym, że silniki poddane downsizingowi, zastępują stare większe bez turbo i nie wymagają specjalnie więszej troski ze strony użytkownika
        mam wrażenie, że producent ma to głęboko w tyle
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • tomek
          L&K
          • 2005
          • 1078

          #54
          Zamieszczone przez Morgoth
          Zdarzyło mi się zaciągnąć ręczny na P ... chyba ze 2 razy. Górka nie górka, jak mam P i auto się nie stacza, to ... idę sobie
          poczytaj instrukcję i ten wątek: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#431552
          żebyś potem nie płakał, że się coś popsuło
          O2FL RS | S2 | F2

          Komentarz

          • Morgoth
            L&K
            • 2010
            • 1116

            #55
            Zamieszczone przez szkoda
            w ten sposób cały samochód wisi na samej skrzyni, nie radzę, bo może się zablokuje na dobre
            Po to jest DSG i tryb P ... oraz ubezpieczenie, jak się na coś stoczy.

            A na serio ... martwicie mnie koledzy :?

            Zamieszczone przez tomek
            poczytaj instrukcję i ten wątek
            Wyznaję zasadę, że instrukcję czyta się tylko i wyłącznie kiedy zawiodą wszelkie inne próby i poszukiwania

            Poczytam, poczytam ... może stąd biorą się te grzechoczące dźwięki zaraz po odpaleniu auta (jakby młynek do kawy mielił metalowe śrubki), które znikają po zmianie biegu na inny niż P :roll:
            Morgoth

            Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
            G.B.Show

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #56
              Zamieszczone przez Morgoth
              A na serio ... martwicie mnie koledzy :?
              Zamieszczone przez Morgoth
              Wyznaję zasadę, że instrukcję czyta się tylko i wyłącznie kiedy zawiodą wszelkie inne próby i poszukiwania
              dlatego nie musisz czytać instrukcji tylko nas posłuchać
              to jest naprawdę dobry zwyczaj NAJPIERW ustalić samochód na ręcznym a potem zapiąć P, tak, żeby ciężar nie opierał się na skrzyni właśnie.
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • Morgoth
                L&K
                • 2010
                • 1116

                #57
                Zamieszczone przez szkoda
                dlatego nie musisz czytać instrukcji tylko nas posłuchać
                Właśnie to zrobiłem, thanks so much
                Jak wrócę do domu, to od razu żonie przekażę jak ma postępować

                Zamieszczone przez szkoda
                to jest naprawdę dobry zwyczaj NAJPIERW ustalić samochód na ręcznym
                Prawie nigdy nie używałem ręcznego do parkowania (zawsze wsteczny), żeby linka się nie zerwała :lol: :roll:
                Morgoth

                Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                G.B.Show

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #58
                  Zamieszczone przez Morgoth
                  Prawie nigdy nie używałem ręcznego do parkowania (zawsze wsteczny), żeby linka się nie zerwała :lol: :roll:
                  IMO w manualu to też jest niezły zwyczaj
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • tomek
                    L&K
                    • 2005
                    • 1078

                    #59
                    Instrukcję trzeba czytać zawsze, tylko trzeba ją rozumnie i zdroworozsądkowo interpretować
                    O2FL RS | S2 | F2

                    Komentarz

                    • karpecik
                      Rider
                      • 2004
                      • 279

                      #60
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Czy przejechal ktos z 20-30kkm, zeby powiedziec jak wyglada zuzycie oleju.

                      W 1.8TSI jak widac problem jest, bo generalnie na 15kkm z 2-4l trzeba dolac, co przeklada sie na caloksztalt kosztow eksploatacji.
                      Przejechane 16K km i nie ma ubytku oleju. Średnia z eksploatacji (70:30 - miasto:trasa = 7.2 l/100km. Dane z dzisiaj: Wawa-Rzeszów: 5.8l/100km.
                      Dziwnych efektów dźwiękowych nie odnotowano.

                      Komentarz

                      • loyd
                        RS
                        • 2010
                        • 2342

                        #61
                        Zamieszczone przez karpecik
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Czy przejechal ktos z 20-30kkm, zeby powiedziec jak wyglada zuzycie oleju.

                        W 1.8TSI jak widac problem jest, bo generalnie na 15kkm z 2-4l trzeba dolac, co przeklada sie na caloksztalt kosztow eksploatacji.
                        Przejechane 16K km i nie ma ubytku oleju. Średnia z eksploatacji (70:30 - miasto:trasa = 7.2 l/100km. Dane z dzisiaj: Wawa-Rzeszów: 5.8l/100km.
                        Dziwnych efektów dźwiękowych nie odnotowano.
                        Próbowałeś przegonić swoje autko tak ze 200 km/h ??

                        Komentarz

                        • voltar
                          L&K
                          • 2009
                          • 1107
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                          #62
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Czy przejechal ktos z 20-30kkm, zeby powiedziec jak wyglada zuzycie oleju.

                          W 1.8TSI jak widac problem jest, bo generalnie na 15kkm z 2-4l trzeba dolac, co przeklada sie na caloksztalt kosztow eksploatacji.
                          Maicroft : Raczej mozna powiedziec ze niektorzy maja ten problem a niektorzy nie maja go wogole . Ja sobie nie wyobrazam dolewac 2-4 l na 15 tys. km - to jakas masakra.


                          O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                          Komentarz

                          • krzysn
                            Rider
                            • 2007
                            • 515

                            #63
                            Ciekawy temat :-) Planuje od dluzszego czasu zamiane mojej fabii na octavie 1.4 tsi dsg w wersji elegance. Realny termin to wiosna 2011... Nigdy nie jezdzilem autem z automatyczna skrzynia i nie licze raczej na sensowna jazde probna (chociaz taka planuje). Mam do Was pytanie, co warto dolozyc do wyposazenia elegance. Doswietlanie zakretow mozna wlaczyc w aso (ale czy to jest to samo? czy kornery fabryczne nie maja dodatkowej zarowki?)
                            Co do lopatek to zdania sa podzielone, mi sie wydaja jedak zbednym bajerem.
                            Warto doplacac do bolero? poza efektownym wkranem dotykowym roznia sie funkcjonalnoscia? Czy info z climatronica wyswietla sie stale?
                            hhc - wiem ze byl temat, nie warto?
                            Czy czujnik zmierzchu da sie wlaczyc vagiem? chodzi mi o automatyczne zalaczanie swiatel mijania.

                            Nurtuje mnie pytanie, czy da sie wjechac lagodnie na wysoki kraweznik jak w manualu. Staram sie dbac o auto i w takich sytuacjach raczej sie "wdrapuje" ;-)

                            Bede wdzieczny za odpowiedzi. Sorry za brak polskich ogonkow ale stukam z komorki.

                            Pozdrawiam, krzysn

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #64
                              Zamieszczone przez krzysn
                              Nigdy nie jezdzilem autem z automatyczna skrzynia i nie licze raczej na sensowna jazde probna (chociaz taka planuje).
                              no jazda musi być, w takim przypadku chociażby z jakimkolwiek silnikiem.

                              Zamieszczone przez krzysn
                              Nurtuje mnie pytanie, czy da sie wjechac lagodnie na wysoki kraweznik jak w manualu. Staram sie dbac o auto i w takich sytuacjach raczej sie "wdrapuje" ;-)
                              da się, może nawet i łagodniej.
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • krzysn
                                Rider
                                • 2007
                                • 515

                                #65
                                Tak, jazda bedzie na pewno, ale nie licze na jakies sensowne spostrzezenia - emocje itp :-) Na dsg juz sie zdecydowalem mimo ze nie mam z nim doswiadczenia. Mam tak dosyc pedalowania sprzeglem w korkach... Po 40 tce czlowiek robi sie wygodny. A wszyscy pieja jaka ta skrzynia jest fajna.

                                Komentarz

                                • Jac_ek
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1733

                                  #66
                                  Zamieszczone przez krzysn
                                  Mam do Was pytanie, co warto dolozyc do wyposazenia elegance. Doswietlanie zakretow mozna wlaczyc w aso (ale czy to jest to samo? czy kornery fabryczne nie maja dodatkowej zarowki?)
                                  to jest to samo mozna wASO utargować za free przy zakupie ;-) lub włączyć sobie na spocie OCP

                                  Zamieszczone przez krzysn
                                  Co do lopatek to zdania sa podzielone, mi sie wydaja jedak zbednym bajerem.
                                  w sumie ja też nie byłem przekonany do łopatek, ale zamawiając łopatki masz trójramienną kierownice - jak dla mnie lepiej wyprofilowaną, lepiej leży w ręku a łopatek jednak używam sporadycznie bo sporadycznie - ale dziś już bym bez łopatek nie zamówił na pewno.

                                  Zamieszczone przez szkoda
                                  krzysn napisał/a:
                                  Nigdy nie jezdzilem autem z automatyczna skrzynia i nie licze raczej na sensowna jazde probna (chociaz taka planuje).
                                  Zamieszczone przez szkoda
                                  no jazda musi być, w takim przypadku chociażby z jakimkolwiek silnikiem.
                                  Przejechać się można - na pewno nie zaszkodzi natomiast żeby poznać skrzynie to minimum te 3-4h trzeba pojeździć, a jak ktoś w ogóle nie jeździł automatem to i tak nie będzie to dla niego test DSG a ogólnie test automatu więc zalet DSG w stosunku dl klasycznych automatów się nie odkryje bo nie ma do czego porównywać - ale na pewno brak szarpnięć, płynność i prędkość zmiany biegów będzie zauważona
                                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                  Komentarz

                                  • karpecik
                                    Rider
                                    • 2004
                                    • 279

                                    #67
                                    Zamieszczone przez loyd
                                    Zamieszczone przez karpecik
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Czy przejechal ktos z 20-30kkm, zeby powiedziec jak wyglada zuzycie oleju.

                                    W 1.8TSI jak widac problem jest, bo generalnie na 15kkm z 2-4l trzeba dolac, co przeklada sie na caloksztalt kosztow eksploatacji.
                                    Przejechane 16K km i nie ma ubytku oleju. Średnia z eksploatacji (70:30 - miasto:trasa = 7.2 l/100km. Dane z dzisiaj: Wawa-Rzeszów: 5.8l/100km.
                                    Dziwnych efektów dźwiękowych nie odnotowano.
                                    Próbowałeś przegonić swoje autko tak ze 200 km/h ??
                                    A po co? 160km/h osiąga a to i tak za dużo na polskie dziury.
                                    Jak kiedyś pogoniłem OI 1.9TDI do 200km/h to mu biały dym poszedł z rury i mi się odechciało. Pewnie turbo przepuściło olej po tunningu. I od tej pory dałem sobie spokój z Vmax.

                                    Komentarz

                                    • Morgoth
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1116

                                      #68
                                      Zamieszczone przez loyd
                                      Próbowałeś przegonić swoje autko tak ze 200 km/h ??
                                      Zamieszczone przez karpecik
                                      A po co? 160km/h osiąga a to i tak za dużo na polskie dziury.
                                      Bardzo ładnie się rozpędza, chyba nawet lepiej niż Avensis 2.0 :roll:
                                      Mnie się udało dojść do 190 km/h wg licznika, Vmax planuję sprawdzić niedługo w Reichu.

                                      BTW jaki olej trza wziąć ze sobą, bo planuję zrobić po Autobahnach kilka tys km i na pewno Skoda wypije olej.
                                      Morgoth

                                      Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                      G.B.Show

                                      Komentarz

                                      • loyd
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2342

                                        #69
                                        Morgoth, ja kupiłem taki (90 pln):

                                        Komentarz

                                        • Morgoth
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1116

                                          #70
                                          Shell? A co to za firma? :roll: Tylko 5W-30?

                                          Zawsze lałem do swoich aut Mobil1 5w-50, ale z turbo to może warto jakiś sensowny 10W-60?
                                          Morgoth

                                          Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                          G.B.Show

                                          Komentarz

                                          • loyd
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2342

                                            #71
                                            A co złego jest w tym oleju ?

                                            Komentarz

                                            • Morgoth
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1116

                                              #72
                                              Na forach Toyoty generalnie nie chciano Shella, jako produktu ze średniej półki. Królowały Castrol (rekomendowany przez Toykę) i Mobil, przy czym koledzy o sportowym zacięciu lali bodaj Valvoline 10W-60.

                                              BTW
                                              W salonach Toyki, gdy umawiałeś się na przegląd, to Castrola mieli zawsze (umowa w PL), Mobila prawie od ręki, albo olej w beczkach o marnych parametrach i wiele mówiącej nazwie "Toyota Oil", którego nikt nie chciał. To był właśnie produkt Shella
                                              Morgoth

                                              Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                              G.B.Show

                                              Komentarz

                                              • loyd
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2342

                                                #73
                                                Szczerze powiedziawszy to wątpię, żeby w codziennej eksploatacji była jakakolwiek różnica czy wlejesz, Shell, Castron czy inne pieroństwo.

                                                Pozatym z tego co się dowiedziałem to jest bardzo prowdopodobne, że Twoja Skoda została zalana w fabryce olejem Shell.

                                                I co teraz ??

                                                Komentarz

                                                • Yarwa
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 915
                                                  • BMW

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez krzysn
                                                  hhc - wiem ze byl temat, nie warto?
                                                  nie wiem jak kiedyś było ale ja zamawiałem teraz octę z DSG i mam informację, że jak biorę z DSG to będę miał HHC w pakiecie i nic za to się nie dopłaca.

                                                  Komentarz

                                                  • Jac_ek
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1733

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez Yarwa
                                                    że jak biorę z DSG to będę miał HHC w pakiecie i nic za to się nie dopłaca.
                                                    HHC to nadal opcja w cenniku natomiast samo DSG trzyma przez ~3sek zanim samochód zaczyna się staczać
                                                    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4A65DWh3B94[/youtube]
                                                    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...